Escola de Son Juny

Escola de Son Juny

És rendeix més amb jornada continuada?

🔴 Es rendeix més amb jornada continuada?

➡️ No hi ha cap dada que indiqui que la jornada continuada millori el rendiment acadèmic

➡️ Tots els estudis detecten millor rendiment acadèmic en la jornada partida

➡️ La jornada continuada és un model en retrocés internacionalment

✅ Clicau aquí per tota la informació 👇👇


És rendeix més amb jornada continuada?

A un estudi sobre l’educació primària a les Illes Balears (1999) es detecta que els alumnes que estudien en centres de jornada partida tenen millor rendiments acadèmics a totes les àrees.


A partir d’un estudi de Ridao y Gil (2002) a Andalusia es veu que el percentatge d’alumnes amb dues o més matèries suspeses es de 13,1% als centres amb jornada partida i d’un 20,5% als centres amb jornada compactada. 


A l’informe de José Ramón Caride (1993) encarregat per la Xunta de Galícia es detecta un 13,5% més insuficients als centres amb jornada continuada, alhora que hi ha un 14% més de qualificacions Bé + Notable + Excel·lents. 


El curs escolar 2013-14 a València es va fer una prova pilot de jornada continuada a 9 centres escolars i el resultat de la comissió de seguiment és demolidor: Tots els centres empitjoren notablement els seus resultats. Per exemple, es detecta un increment de la tasa de repetidors del 43%.


En el darrer informe de PISA 2018, a la següent graella es mostra clarament  la diferència que hi ha entre el model d’escola amb  jornada continuada (pública) i el model d’escola amb jornada partida (privada/concertada). A Sant Joan també tenim, l’horari escolar molt semblant als centres educatius privats i concertats de les Illes Balears.

Font: Ministeri d’Educació i Formació Professional.


El complet estudi de la Fundació Bofill (Sintes 2012) també indica clarament que no hi ha cap evidència que la jornada continuada millori els resultats acadèmics ni l’èxit escolar.


Referències

IAQSE (1999). Informe “Avaluació a l’Educació Primària”. Institut Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu. Conselleria d’Educació i Cultura. http://iaqse.caib.es/documentos/publicacions/ep_1999.pdf

Caride J. R. (1993) A jornada escolar de sesión única en Galicia - Estudio avaliativo - Conclusións xerais e criterios de actuación. Santiago de Compostela. Xunta de Galicia. https://www.academia.edu/37191278/A_xornada_escolar_de_sesi%C3%B3n_%C3%BAnica_en_Galicia_estudio_avaliativo_conclusi%C3%B3ns_xerais_e_criterios_de_actuaci%C3%B3n  

Ministerio de Educación y formación profesional (2 de febrer de 2022). Informes españoles PISA 2018. https://www.educacionyfp.gob.es/inee/evaluaciones-internacionales/pisa/pisa-2018/pisa-2018-informes-es.html

Periódico Magisterio (2015). Acta de la comisión de seguimiento de la jornada contínua. https://024a610c-8a03-42a7-9145-f16cb2e9ca83.filesusr.com/ugd/df5708_a398ad8d9475426d8375342667e73876.pdf

Sintes E. (2012) . A les 3 a casa? L’impacte social i educatiu de la jornada escolar contínua. Fundació Jaume Bofill. https://fundaciobofill.cat/publicacions/les-tres-casa-limpacte-social-i-educatiu-de-la-jornada-escolar-continua 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada