Escola de Son Juny

Escola de Son Juny

Comparació amb Europa

🔴 Què fan per Europa?

➡️ A tot Europa només Xipre aposta per la jornada escolar contínua.

➡️ A Itàlia i a Espanya conviuen els dos models; partida i continuada.

➡️ Tota la resta d'Europa té la jornada escolar que tenim a Sant Joan

➡️ Xipre està a la cua de l'informe PISA 2018 !!

✅ Clicau aquí per tenir més informació 👇👇


Sabeu quins països de la Unió Europea fan jornada contínua?


Font: Portal de dades educatives Eurydice

Llegenda: 
  • Verd; les hores lectives 
  • Blau; el temps de descans (patis o esplais)
  • Taronja; el temps per dinar 
  • Groc; el temps per dinar (menjador gratis)
Com es pot veure clarament a la imatge, just Xipre té una jornada escolar continuada, a primària. Per altra banda, hi ha Itàlia i Espanya, que ambdós tenen els dos models de jornada, tant la partida com la continuada. Tota la resta de països fan jornada partida. 

Al CEIP Son Juny, actualment tenim la mateixa jornada escolar que la immensa majoria dels països de la Unió Europea.

Segons Elena Sintes (2015) a Alemanya, a principis de l’any 2000, varen canviar el seu model de jornada continuada per la partida, per reconduir els seus mals resultats de fracàs escolar i ranking PISA.

En el cas de  França, a l’any 2014, va ser el propi Govern Central del país, que va obligar a les escoles d’infantil i primària a donar temps per dinar i descansar durant la jornada lectiva un mínim d’una hora i mitja. 

Segons la Fundació Bofill (Educació 360, 2021), l’extensió de la jornada escolar en temps lectiu i no lectiu és una tendència de futur envers a la reducció de la jornada per tots els seus beneficis pedagògics i de transformació social que aporta als barris i municipis.

A continuació podem veure el ranking per països, i es pot veure com els països cap davanters tenen una jornada partida, mentre Xipre (únic país europeu amb jornada contínuada) no apareix als llistats.


Font: Revista Magisterio

Referències

Educació 360 a temps complet (8 de gener de 2021). Experiències. https://www.educacio360.cat/fitxers/

Eurydice (2018). Organisation of school time in Europe. Primary and secondary general education. https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/national-description_en

Fernández-Enguita M. (2012). La Jornada Escolar. 2. Falsos tópicos sobre la jornada continua. https://www.youtube.com/watch?v=2y9C5h8jYQ0 

Marqués S. (2019). Resultados PISA 2018. Revista Magisterio. https://www.magisnet.com/2019/12/espana-por-debajo-de-la-media-de-la-ocde-en-matematicas-y-ciencias-en-pisa-2018/

Sintes, E. (2015). Escola a temps complet. Cap a un model d’educació compartida. Fundació Jaume Bofill. https://fundaciobofill.cat/publicacions/escola-temps-complet




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada