1) Informar sobre l'organització del curs 2015'16 i els serveis escolars: escola matinera i menjador escolar.
El director ens informa sobre com s'ha organitzat i es desenvolupa aquest curs escolar. Els punts més destacables són els següents:
Na Catalina Bover, cap d'estudis, ens va informar dels objectius i la programació de l'escola per aquest curs. Noteu que dic "informar" ja que des de l'entrada en vigor de la Lomce el consell escolar ja no té la funció d'aprovar la Programació General. Recordeu que podeu trobar la Programació General a la web de l'Escola per a tothom qui la vulgui consultar.
A mi em queda bastant clar que totes les activitats docents que es fan des de l'escola tenen un objectiu, no es fan les coses perquè si. Tot aquests objectius estan explicats a la Programació del centre. Si bé és un document llarg, crec que és molt interessant fer-hi una ullada. Si més no hi trobareu les activitats que està previst fer al llarg del curs.
3) Informar sobre els temes tractats a la comissió Ajuntament-centre escolar i APIMA
S'expliquen les peticions que es van fer a l'Ajuntament i que ja vaig explicar en una entrada anterior. Vàries de les peticions que es van fer ja s'han portat a terme.
4) Precs i preguntes
Es van comentar dos temes:
- Plantilla: S'ha desdoblat P3 pel que ha fet falta un nou mestre. A final de curs passat es va sol·licitar mantenir el mestre de suport d'anglès i aquest nou mestre d'infantil per a poder fer el desdoblament. S'ha aconseguit poder desdoblar el curs de P3 i un mestre de suport d'anglès a mitja jornada. També es comenta que està previst que aquest desembre s'incorpori un auxiliar de conversa anglesa.
- Matrícula: Aquest any el centre compta amb un total de 194 alumnes corresponents a 127 famílies. Destacar que ha augmentat el percentatge d'alumnes estrangers, essent P3 on n'hi ha un percentatge més elevat.
- Fons de llibres: enguany el programa té la participació més alta de la seva història, amb pràcticament la majoria dels estudiants de primària.
- Escola matinera: El servei ja el porta directament la cuinera. El director ens comenta que per part de na Belen s'estan millorant els menús del berenar de forma que siguin més sans.
- Menjador: Sembla que es trenca la tendència a la baixa del número d'alumnes. Aquest any ja ha augmentat des del darrer any, donant més tranquil·litat pel que fa a la viabilitat econòmica del servei. Els monitors són els mateixos que l'any passat.
- Finalment es comenta que aquest any es faran les proves establertes per la Lomce als estudiants de 3r i als de 6è (aquests darrers serà el primer cop) el mes de maig.
2) Informar sobre el contingut de la Programació General del curs 2015'16.
Na Catalina Bover, cap d'estudis, ens va informar dels objectius i la programació de l'escola per aquest curs. Noteu que dic "informar" ja que des de l'entrada en vigor de la Lomce el consell escolar ja no té la funció d'aprovar la Programació General. Recordeu que podeu trobar la Programació General a la web de l'Escola per a tothom qui la vulgui consultar.
A mi em queda bastant clar que totes les activitats docents que es fan des de l'escola tenen un objectiu, no es fan les coses perquè si. Tot aquests objectius estan explicats a la Programació del centre. Si bé és un document llarg, crec que és molt interessant fer-hi una ullada. Si més no hi trobareu les activitats que està previst fer al llarg del curs.
S'expliquen les peticions que es van fer a l'Ajuntament i que ja vaig explicar en una entrada anterior. Vàries de les peticions que es van fer ja s'han portat a terme.
4) Precs i preguntes
Es van comentar dos temes:
- El canvi que suposa pels nens el pas a l'institut de Sineu, especialment pel que fa a que l'institut és molt més estricte en el dia a dia. Es discuteix com fer-ho per a començar a acostumar els nens en els darrers cursos de primària o com a mínim explicar-los-hi com serà l'institut. Surt la proposta de fer una trobada a final de curs amb ex-alumnes de l'escola de Son Juny per tal que ho expliquin de primera mà als alumnes de 6è.
- També es va comentar la possibilitat de compartir viatge fi de curs amb alguna escola dels voltants. D'aquesta forma es pot intentar reduir costos i també començar a conèixer els futurs companys d'institut.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada