Avui 24/1/2017 ha tingut lloc reunió de consell escolar amb els següents punts tractats:
Lectura i aprovació de l'acta anterior
Aprovar l'estat de comptes de l'any 2016: funcionament del centre, servei de menjador, escola matinera i fons de llibres.
La quantitat que ingresa la conselleria (assignació general / escola matinera / suport / menjador / qualitat) ha augmentat 1254 € respecte el curs anterior i alhora hi ha hagut una aportació extraordinària de 4984 € per la participació al projecte d'innovació pedagògica. Aquesta partida s'ha pogut destinar a l'adquisició del material educatiu necessari per al projecte. Tot i així encara estem lluny dels números del 2011 abans de les retallades de l'anterior govern. Els pressupostos tenen molt poc marge de maniobra i s'ha de fer un esforç per estalviar i estirar els recursos al màxim. S'aprova
Aprovar l'estat de comptes del compte escolar de titularitat de l'APIMA.
Es revisa les despeses del compte titularitat de l'APIMA i es preveu deixar d'utilitzar aquest compte aquest curs. Actualment ja tots els ingressos es fan a través del compte de l'escola. S'aprova.
Aprovar el pressupost del centre per a l'any 2017.
S'aprova el pressupost per aquest any que comencem. El pressupost s'ha confeccionat seguint el mateix criteri de l'any anterior tenint en compte l'augment d'alumnes i el material educatiu necessari pel projecte d'Innovació Pedagògica.
Millores dutes a terme amb el patrocini de l'Ajuntament i de l'APIMA. Entrada en funcionament del servei de biblioteca i informàtica cada dia de 16 a 17 h. Necessitats i propostes per a aquest curs.
S'informa de les diferents tasques realitzades i compromeses per l'ajuntament. Destacar la instal·lació de equip de música i so (l'APIMA assumeix el cost de l'equip i l'Ajuntament la instal·lació del cablejat necessari). També s'informa al batle de les diferents necessitats de l'escola.
Informar sobre l'organització dels espais educatius del centre que es va duent a terme en aquest curs i material educatiu que es va adquirint. Necessitats i propostes.
Es cerca una forma per regular l'ús de la pista deportiva de l'escola per tal de facilitar el seu ús i alhora mantenir el bon ús.
Precs i preguntes
En el torn de precs i preguntes vaig demanar quin és l'estat de la vigilància del trànsit per part del municipal a les hores d'entrada i sortida de l'escola, ja que hi ha dies que és un absolut caos. La resposta, per part del batle, és que el municipal, si no té vacances, hi és dilluns, dimecres i dijous a l'hora d'entrada a les 8:00 i a la sortida de les 12:00; i els dimarts i els dijous a l'entrada i sortida de la tarda.
També vaig recordar a l'equip directiu que encara no s'ha publicat la PGA curs 2016-17 a la Web del Centre.
Finalment vaig transmetre les preguntes / reflexions d'un pare: Quines estratègies té el centre i per extensió cada curs per aconseguir la participació educativa de les families. Ex: Facebook d'aula, edu-blogs, aules virtuals, etc... Quina és la estratègia de la tutoria de cada curs? Hi ha un Pla d'Acció Tutorial a nivell d'escola? Aquest punt és molt important per tal d'aplicar les metodologies instaurades al centre (p.e. fora deures). Les famílies han de saber què en fan els fills-es a les aules i per això amb tutories estructurades, planificades i sistematitzades es pot aconseguir una millor cooperació entre família-escola.
L'equip directiu i els docents van estar d'acord en la necessitat de reforçar la comunicació amb les famílies, especialment aquest any amb els canvis impulsats pel Pla d'Innovació Docent. També es va constatar l'abandó dels blocs que en altres cursos havien estat una eina molt útil i la diferència de comunicació amb les famílies entre infantil i primària. Els docents es van comprometre a cercar estratègies per a millorar aquest punt. El director va recordar que en qualsevol moment es pot demanar una tutoria i que cal fer-ho per escrit mitjançant l'agenda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada