- Aprovació de l'acta de la reunió anterior.
- Analitzar i valorar la memòria del curs escolar 2017'18.
- Aprovar la sol·licitud de la pròrroga del projecte d'escola matinera pel curs 2018'19.
- Informació sobre el proper curs 2018'19: matrícula, nou equip directiu, plantilla de professorat, aspectes organitzatius, programes educatius sol·licitats,...
- Concretar les actuacions necessàries, obres i millores, als edificis escolars per al proper curs a realitzar durant l'estiu.
- Informar sobre els serveis municipals de manteniment, neteja, policia tutor, escola d'estiu.
- Precs i preguntes.
Analitzar i valorar la memòria del curs escolar 2017'18
Es presenten les dades de la memòria del curs escolar que en breu ens faran arribar als membres del consell escolar.
Les proves IAQSE dels alumnes de 6è han sortit en la línia de la resta de la mitjana de les Illes Balears. Destacar Ciència i Tecnologia que estan per sobre la mitja, igual que el Català i el Castellà. Matemàtiques i Anglès són similars als resultats de la mitja de les Illes.
Comparant les notes resultats finals de 6è del curs passat amb la primera avaluació 1r de ESO d'aquest curs. En general hi ha una correspondència entre les dues notes. On hi ha més diferència (les notes de ESO són més baixes) és a Educació Física, Plàstica, Música, Català i Socials. La diferència en el català es deu bàsicament a que a l'Insitut són més exigents amb les faltes d'ortografia.
Propostes de millora per al curs 1018'19:
- Avançar en l'aplicació d'una metodologia més activa: tallers, tasques didàctiques, ambients. Adaptar la programació i les activitats a aquesta metodologia
- Revisar les eines de registre i observació
- Millorar la coordinació entre els mestres d'un grup i àrea (coordinació horitzontal i vertical)
- Revisar el conjunt de normes, límits, hàbits i valors a aplicar de manera homogènia per part de tots els mestres per tal d'afaborir un bon clima de convivència i aprententatge.
- Millorar la cohesió dins cada grup (col·laboració de les famílies)
- Continuar amb el pla de formació al centre
- Aplicar les recomanacions que ens proposi l'avaluació IAQSE.
S'aprova la continuïtat del servei actual.
Informació sobre el proper curs 2018'19: matrícula, nou equip directiu, plantilla de professorat, aspectes organitzatius, programes educatius sol·licitats,...
L'assignació actual és de 20 mestres a jornada complerta, un mestre més que aquest curs que ara acabam, distribuits de la següent forma
- 1 mestre AL (vacant)
- 1 mestre PT
- 1 educació física
- 6 mestres educació infantil (5 vacants)
- 8 mestres educació primària
- 1,5 mestres angles (vacant)
- 2 mestres música (un segon mestre de música permetrà que la mestra actual pugui dedicar més temps a la tutoria)
També es manté la mateixa dedicació d'orientadora.
La previsió de tutors i aules de referència dels cursos és la següent:
- P 3 - tutor nou - Aula Construccions
- P 4A - tutor nou- Aula Llenguatge
- P 4B - tutor nou - Aula Matemàtiques
- P 5A - tutor nou - Aula Art
- P 5B - tutor nou- Aula Experimentació
- 1r A - tutor nou - Aula Art
- 1r B - tutor nou - Aula Matemàtiques 1
- 2n - Maria - Aula Llengua 1
- 3n - Elisabeth (pendent confirmar) - Aula Projectes (abans llengua 2)
- 4n - Bàrbara (pendent confirmar) - Aula Llengua 2 (biblioteca)
- 5n - Cati (pendent confirmar) - Aula Matemàtiques 2
- 6n - Xavier - Aula Medi
L'aula d'experimentació d'infantil correspon a la nova aula. L'ús d'aquesta aula està condicionat a que l'Ajuntament pugui posar la porxada prevista per tal que no hi toqui el sol així com la calefacció. A primària, a l'haver desdoblat el primer curs es necessita una nova aula i la proposta és convertir l'antiga biblioteca en aula d'idioma. Per aquest motiu s'hi hauran de fer modificacions aquest estiu.
Concretar les actuacions necessàries, obres i millores, als edificis escolars per al proper curs a realitzar durant l'estiu.
S'han identificat les feines més prioritàries a realitzar durant l'estiu de cares al proper curs. El Batle va confirmar que en principi hi ha pressupost suficient per portar-les a terme. La llista de feines és la següent:
S'han identificat les feines més prioritàries a realitzar durant l'estiu de cares al proper curs. El Batle va confirmar que en principi hi ha pressupost suficient per portar-les a terme. La llista de feines és la següent:
- Porxada i aire condicionat (per calefacció) de la nova aula d'infantil.
- Adaptar la biblioteca com a aula.
- Adequar la sala de mestres ja que actualment els mestres no caben a la sala de mestres. Es proposa llevar paret que hi ha actualment entre les actuals sales de mestres.
- Canviar el tendal del pati de primària (entrada de l'escola de primària) que està en molt mal estat.
- Acabar d'arreglar armaris de primària i prestatgeries per a material individual dels alumnes.
- Arreglar la reixa de la zona de l'hort.
- Clavar escala horitzontal a nivell de terra al pati del mig.
- Canviar o millorar suports de les engronsadores dels dos patis
- Arreglar gotera porxada
Informar sobre els serveis municipals de manteniment, neteja, policia tutor, escola d'estiu.
Per part de l'equip directiu es fa saber al batle que des de l'escola es valoren molt bé les activitats realitzades per la policia tutor aquest curs.
L'escola d'estiu utilitzarà el gimnàs d'infantil i puntualment també el menjador.
Informació beques de menjador i transport
Per part de la secretària s'informa al consell escolar que enguany s'han demanat 13 beques de menjador per motius econòmics i 4 per transport.
Canvi d'equip directiu
Finalment l'actual director es despedeix, ja que el proper 1 de Juliol comença el nou equip directiu que estarà format per:
Per part de la representant de l'APIMA es fa avinent que hi ha manca de pares que vulguin formar part de la junta. Segons els estatuts, com a mínim han de ser 12 membres a la junta (3 + 9 vocals) i en aquests curs ja està a mínims. En cas de no haver-hi prou pares assistents a l'assembla del setembre, i evidentment voluntaris per entrar a la junta, pot donar-se la situació que el proper curs no hi hagi APIMA. Caldria que entre tots els pares tinguéssim molt clar la importància de l'activitat que fa l'APIMA a l'escola i féssim un esforç per participar-hi. A l'escola som 150 families i no hauria de ser tan complicat trobar 12 pares que durant un any vulguin col·laborar a tirar-ho endavant.
Es demana per l'estat del projecte de "ruta segura". El batle comenta que s'està gestionant, però al fer-se conjuntament amb un pla de mobilitat es tardarà més temps a tenir-ho enllestit.
L'escola d'estiu utilitzarà el gimnàs d'infantil i puntualment també el menjador.
Informació beques de menjador i transport
Per part de la secretària s'informa al consell escolar que enguany s'han demanat 13 beques de menjador per motius econòmics i 4 per transport.
Finalment l'actual director es despedeix, ja que el proper 1 de Juliol comença el nou equip directiu que estarà format per:
- Director: Xisca Barceló
- Cap d'estudis: Catalina Bover
- Secretari: Pep Roig
Per part de la representant de l'APIMA es fa avinent que hi ha manca de pares que vulguin formar part de la junta. Segons els estatuts, com a mínim han de ser 12 membres a la junta (3 + 9 vocals) i en aquests curs ja està a mínims. En cas de no haver-hi prou pares assistents a l'assembla del setembre, i evidentment voluntaris per entrar a la junta, pot donar-se la situació que el proper curs no hi hagi APIMA. Caldria que entre tots els pares tinguéssim molt clar la importància de l'activitat que fa l'APIMA a l'escola i féssim un esforç per participar-hi. A l'escola som 150 families i no hauria de ser tan complicat trobar 12 pares que durant un any vulguin col·laborar a tirar-ho endavant.
Es demana per l'estat del projecte de "ruta segura". El batle comenta que s'està gestionant, però al fer-se conjuntament amb un pla de mobilitat es tardarà més temps a tenir-ho enllestit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada