El 29 d'Abril va tenir lloc un consell escolar ordinari amb el següent ordre del dia:
- Projecte de menjador, cursos 21-23
- Estat de les rutes escolars
- Aprovació de la convocatòria de fons de llibres pel curs 21-22
- Informació calendari escolar curs 21-22
- Informació escolarització curs 21-22
- Informació beques menjador, convocatòria mes de març
- Precs i preguntes
Com ja vaig explicar a la darrera entrada d'aquest blog, degut al canvi de Jornada promogut pel Claustre i l'APIMA l'actual concessionària del servei va decidir no continuar el servei de menjador i d'escola matinera el proper curs. Per evitar que el servei surti a licitació (amb la més que probable pèrdua de qualitat) l'APIMA signarà un conveni amb la Conselleria per gestionar aquest servei a través d'una empresa durant els dos propers cursos. Dos dies abans d'aquest Consell Escolar es va aprovar el projecte de menjador a l'Assemblea de Socis de l'APIMA i ara en aquest Consell Escolar es procedeix a fer el següent tràmit abans de presentar-ho a la conselleria.
Na Catalina Nicolau en representació de l'APIMA explica el projecte que inclou disposar de cuina in situ a l'escola i mantenir el preu actual de 6,28€ (113€ mensuals). L'APIMA farà un contracte amb l'empresa Comensals garantint aquestes condicions per un mínim de 25 usuaris.
Tothom està d'acord que en la situació aquest actual aquesta és la opció millor i el projecte de menjador s'aprova per unanimitat.
Aprovació de la convocatòria de fons de llibres pel curs 21-22
Degut a la situació de pandèmia no es faran jornades obertes.
També es dóna la informació que hi ha bastantes famílies de fora de Sant Joan que s'han interessat per inscriure els seus fills de 3 anys a l’escola.
En Pep Toni Rodríguez demana si s'està fent feina en els projectes d'Intercanvi Lingüístic (Erasmus) que hi ha disponibles per primària tal com ell va mateix va demanar en un consell escolar a principi de curs. La resposta de la directora és que això depèn del professor d'anglès i que si no es vol implicar no se'l pot obligar. Bàrbara Florit diu que s'hauria d'informar al professor d'anglès millor i la directora replica que ja va ser informat en tot moment.
Pep Toni Rodríguez i Toni Bauzà expliquen tots dos que no han fet efectiva la seva renúncia com a membres del Consell Escolar perquè en el seu moment ho varen decidir en calent i perquè han rebut moltes mostres de suport de part de famílies que els han demanat que continuïn per seguir representant els pares que els varen votar.
En el meu torn jo comento que hi han hagut missatges en contra dels tres pares que defensem la jornada partida acusant-nos literalment de "antidemocràtics i moguts per interessos individuals". Vull fer constar que tots tres vam ser escollits democràticament amb un programa que defensava inequívocament la jornada partida. I a més ho fem pel convenciment (i amb l'evidència científica al nostre favor) que la jornada partida és molt millor pels nostres fills. Si això és un interés individual ho accepto, però el que no es pot acceptar en cap cas és l'adjectiu antidemocràtic, sobretot si qui fa circular aquests missatges no ha estat en cap moment recolzat per un procés democràtic.
A continuació, i a petició de diversos pares, expresso la preocupació pel nivell acadèmic amb el canvi de metodologia al centre (Pla d'Innovació Pedagògica). El ritme de aprenentatge de coneixements no és el mateix que abans d'aplicar el PIP i hi ha preocupació per part de molts de pares. Potser és un problema de comunicació amb els pares, és a dir, que no se'ns ha explicat adequadament el que podem esperar, com funcionarà l'aprenentatge dels nostres fills i com fer-ho per ajudar-los sense llibres, etc.. Però en tot cas és una preocupació compartida i convé parlar-ne.
Respon na Catalina Bover, cap d'estudis, en una resposta que va ser llarga i en alguns moments bastant dura. Intentaré resumir-ho:
- Aquest curs, degut a la pandèmia, el nivell ha baixat tot i que no tan com a altres escoles.
- S'han passat a tots els alumnes proves de mínims per tal de tenir una foto general del nivell de l'escola. En tenir els resultats es compartiran amb el Consell Escolar. Aquests mínims són els coneixements que s'han de tenir per poder passar de curs i estan consensuats per totes les escoles.
- Reconeix que no tots els professors estan preparats per aplicar aquestes noves metodologies. Falta formació. En el futur s'haurà de vigilar més qui està capacitat per fer primer i segon de primària i per fer sisè ja que són cursos molt importants per l'aprenentatge dels nostres fills.
- Hi ha un problema latent degut a la manca de criteris uniformes entre totes les escoles i instituts. A l'IES de Sineu es centren més en continguts mentre que el PIP, i també la llei d'educació, no es focalitzen tant l'avaluació de continguts.
- No s'ha fet l'avaluació externa que estava prevista en la implantació del PIP per part de la UIB.
- Aquest any tampoc no s'han fet les proves IAQSE degut al covid.
- També explica que els mestres que arriben al centre tot sovint no tenen la formació necessària tot i que el centre pot perfilar les places. A l'hora de l'assignació de mestres pesen més altres criteris, sobretot per influència dels sindicats.
En Toni Bauzà demana als representants del claustre perquè no es va explicar en cap moment ni al Consell Escolar ni a la Comissió de Menjador (no s'havia convocat cap vegada fins al projecte de menjador) que hi havia un problema de manca d'espai i de compliment de la normativa covid. Si hi havia un problema primer s'havia de tractar al Consell Escolar i no fer-ho així, anant directament a la Conselleria és una falta de respecte pel Consell Escolar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada