- Lectura i aprovació de l'acta anterior
- Aprovar l'estat de comptes de l'any 2019: funcionament del centre, servei de menjador, escola matinera i fons de llibres.- Aprovar el pressupost del centre per a l'any 2020.
- Aprovar definitivament la proposta de pròrroga per al curs 2020'21 de l'empresa adjudicatària del servei de menjador escolar.
- Aprovar l'acord de col·laboració entre els centres col·laboradors i la UIB.
- Informar sobre l'autorització per part de la Conselleria d'Educació i Universitat per realitzar el Programa d'Acompanyament Escolar amb un grup d'alumnes.
- Informar de l'autorització i funcionament del servei de menjador per als alumnes d'ESO. Aprovar l'ampliació a altres nivells i a alumnes d'ESO del municipi.
- Situació del projecte de ruta escolar 2019'20
- Seguiment dels resultats acadèmics dels alumnes de 1r ESO.
- Necessitats de manteniment i millores a l'edifici escolar. Actuacions realitzades i pendents.
- Informacions diverses: observació entre iguals i entre centres, tallers educatius d'entitats col·laboradores.
- Precs i preguntes.
Assistents:
Francisca Barceló (Directora)
Josep Roig (Secretari)
Catalina Bover (Cap d'Estudis)
Bàrbara Florit (Professorat)
Cati Bauzà (Professorat)
Elisabet Riera Llinàs (Professorat)
Francisca Servera (Pares i mares)
Jordi Puigsegur (Pares i mares)
Pep Toni Rodríguez (Pares i mares)
Aprovar l'estat de comptes de l'any 2019: funcionament del centre, servei de menjador, escola matinera i fons de llibres.
S'aprovem els comptes del 2019. A destacar que la despesa més important han estat els chromebooks (ordinadors).
Servei d'escola matinera: Aquest servei té una mitjana durant el 1r trimestre de 19,4 alumnes/dia. N’han fet ús 53 alumnes diferents corresponents a 40 famílies distintes.
Servei menjador. La mitjana del 1r trimestre és de 88,13 alumnes/dia (24,19 al. Infantil i 63,94 al. Primària) així com 4,8 alumnes d'ESO/dia de mitjana.
Respecte al servei de llibres es destaca que l'aportació de l'Ajuntament és de 5€ per nin/nina i es demana al representant de l'Ajuntament que s'estudii si es pot millorar.
Aprovar el pressupost del centre per a l'any 2020.
El pressupost de l'escola s'ha vist reduit degut a que la conselleria aquest any ha aplicat una nova política de reducció de romanent a totes les escoles que de fet ha estat notícia a la premsa. Això ha suposat una reducció en 2500 €, que juntament amb una altra partida que aquest any no arribarà suposa una reducció de qüasi 4000€. En definitiva no es tracta d'una bona notícia i esperem que la conselleria ho arregli/compensi durant el curs.
Les principals despeses d'aquest any seran:
- Adquisició / renovació fotocopiadora
- 4 o 5 ordinadors chromebook adicionals per tal de satisfer les necessitats del centre. Ara n'hi ha 21.
Aprovar definitivament la proposta de pròrroga per al curs 2020'21 de l'empresa adjudicatària del servei de menjador escolar.
S'aprova.
Aprovar l'acord de col·laboració entre els centres col·laboradors i la UIB.
S'aprova. Actualment hi ha 25 centres col·laboradors de la UIB. Aquest acord és el que permet poder rebre alumnes d'Educació infantil i de primària en pràctiques
Informar sobre l'autorització per part de la Conselleria d'Educació i Universitat per realitzar el Programa d'Acompanyament Escolar amb un grup d'alumnes.
Aquest any seguirà aquest programa amb un grup de 8 alumnes
Informar de l'autorització i funcionament del servei de menjador per als alumnes d'ESO. Aprovar l'ampliació a altres nivells i a alumnes d'ESO del municipi.
Es comenta que no es pot canviar la ruta de l'autocar escolar tal com alguns pares van demanar i a més per normativa un monitor del menjador els ha d'anar a cercar a la parada. En tot cas el servei està funcionant amb una valoració correcte per part del centre i hi ha una mitja de 4,8 alumnes/dia de 1r d'ESO que en fan ús.
S'aprova obrir a altres alumnes de cursos diferentes de 1r i també a alumnes de l'Institut de Sineu que no han estat alumnes de l'escola.
Situació del projecte de ruta escolar 2019'20
El mes de desembre hi va haver una reunió per parlar de les rutes escolars on es va proposar per part de la policia local. Ja que en el seu moment no vaig arribar a informar-ne per falta de temps us adjunto ara l'acta que ens han fet arribar d'aquesta reunió:
A la reunió es va demanar al representant de l'ajuntament com estàva el projecte de rutes escolar i en concret les actuacions que el Batle s'havia compromés a realitzar (passos de vianants, senyalització carrers camp, reductors de velocitat, etc.) i que encara no s'han portat a terme, però no ens va poder aportar cap informació més enllà de que la policia municipal estava preparant un informe.
Seguiment dels resultats acadèmics dels alumnes de 1r ESO.
Des del centre es fa un seguiment del resultat dels alumnes que han passat aquest any a Sineu. La direcció ens transmet que en general s'observa que els alumnes de Sant Joan tenen qualificacions similars a primària en el pas a secundària. La diferència més gran és en plàstica i en geografia i història (socials a primària).
L'escola ja ha rebut una convocatòria de l'Institut de Sineu per parlar d'aquestes diferències i compartir informació entre tots els centres.
Necessitats de manteniment i millores a l'edifici escolar. Actuacions realitzades i pendents.
Durant el Nadal s'han fet feines de manteniment seguint la llista de temes pendents presentada al darrer consell escolar.
S'identifiquen altres problemes sobretot amb l'instal·lació d'aigua de l'escola.
problema inundació infantil està pendent de la conselleria
Cobrir baixes del personal de neteja ja que afecten molt
Informacions diverses: observació entre iguals i entre centres, tallers educatius d'entitats col·laboradores.
A l'estar dins el PIP es fan activitats de observació entre iguals (és a dir, entre mestres) organitzat per la universitat.
La direcció ens informa que es porten a terme els tallers previstos a la PGA (ho podeu consultar a la web de l'escola)
Francisca Barceló (Directora)
Josep Roig (Secretari)
Catalina Bover (Cap d'Estudis)
Bàrbara Florit (Professorat)
Elisabet Riera Llinàs (Professorat)
Francisca Servera (Pares i mares)
Jordi Puigsegur (Pares i mares)
Pep Toni Rodríguez (Pares i mares)
Pep Bauzà (Ajuntament)
Marc Vidal (APIMA)
Absències:
Antònia Torrens (Professorat)
Toni Bauzà (Pares i mares))
Absències:
Antònia Torrens (Professorat)
Toni Bauzà (Pares i mares))
S'aprovem els comptes del 2019. A destacar que la despesa més important han estat els chromebooks (ordinadors).
Servei d'escola matinera: Aquest servei té una mitjana durant el 1r trimestre de 19,4 alumnes/dia. N’han fet ús 53 alumnes diferents corresponents a 40 famílies distintes.
Servei menjador. La mitjana del 1r trimestre és de 88,13 alumnes/dia (24,19 al. Infantil i 63,94 al. Primària) així com 4,8 alumnes d'ESO/dia de mitjana.
Respecte al servei de llibres es destaca que l'aportació de l'Ajuntament és de 5€ per nin/nina i es demana al representant de l'Ajuntament que s'estudii si es pot millorar.
Aprovar el pressupost del centre per a l'any 2020.
El pressupost de l'escola s'ha vist reduit degut a que la conselleria aquest any ha aplicat una nova política de reducció de romanent a totes les escoles que de fet ha estat notícia a la premsa. Això ha suposat una reducció en 2500 €, que juntament amb una altra partida que aquest any no arribarà suposa una reducció de qüasi 4000€. En definitiva no es tracta d'una bona notícia i esperem que la conselleria ho arregli/compensi durant el curs.
Les principals despeses d'aquest any seran:
- Adquisició / renovació fotocopiadora
- 4 o 5 ordinadors chromebook adicionals per tal de satisfer les necessitats del centre. Ara n'hi ha 21.
Aprovar definitivament la proposta de pròrroga per al curs 2020'21 de l'empresa adjudicatària del servei de menjador escolar.
S'aprova.
Aprovar l'acord de col·laboració entre els centres col·laboradors i la UIB.
S'aprova. Actualment hi ha 25 centres col·laboradors de la UIB. Aquest acord és el que permet poder rebre alumnes d'Educació infantil i de primària en pràctiques
Informar sobre l'autorització per part de la Conselleria d'Educació i Universitat per realitzar el Programa d'Acompanyament Escolar amb un grup d'alumnes.
Aquest any seguirà aquest programa amb un grup de 8 alumnes
Informar de l'autorització i funcionament del servei de menjador per als alumnes d'ESO. Aprovar l'ampliació a altres nivells i a alumnes d'ESO del municipi.
Es comenta que no es pot canviar la ruta de l'autocar escolar tal com alguns pares van demanar i a més per normativa un monitor del menjador els ha d'anar a cercar a la parada. En tot cas el servei està funcionant amb una valoració correcte per part del centre i hi ha una mitja de 4,8 alumnes/dia de 1r d'ESO que en fan ús.
S'aprova obrir a altres alumnes de cursos diferentes de 1r i també a alumnes de l'Institut de Sineu que no han estat alumnes de l'escola.
Situació del projecte de ruta escolar 2019'20
El mes de desembre hi va haver una reunió per parlar de les rutes escolars on es va proposar per part de la policia local. Ja que en el seu moment no vaig arribar a informar-ne per falta de temps us adjunto ara l'acta que ens han fet arribar d'aquesta reunió:
La directora obra la sessió i informa que la policia municipal ha enviat dos esborranys sobre la ruta escolar: una proposta inicial amb proposta de la policia i un segon que incorpora punts de vista de l’APIMA, l’Ajuntament i la direcció del centre.
A continuació, Miquel Aguado, el policia tutor fa la presentació del projecte de ruta escolar. Informa que s’han tengut reunions amb la direcció, Ajuntament i APIMA sobre la proposta. El punt d’encontre d’aquesta ruta seria la plaça Constitució. El trajecte que farien aniria pels carrers: Francesc Mas i Galmés, Solanda i passeig Joan Mas. El municipal regularia el trànsit a l’inici del passeig. Respecta a l’acompanyament dels alumnes: s’havia pensat que ho fes un dels policies, a no ser que hi hagués pares voluntaris. Per garantir la seguretat en aquest itinerari s’haurien de col·locar passos de vianants, reductors de velocitat, més senyalització, línies grogues on calgués. També proposa que el centre, amb la participació dels alumnes, decideixi un nom per a la ruta i un logotip. S’indica per part dels mestres que el centre té un logotip com a centre ecoambiental: “N’Alzi-neta”. El policia també afegeix que creu que seria molt dràstic tallar la circulació al passeig
Es passa a debatre la proposta i s’enumeren pros i contres. S’insisteix en la necessitat de reductors de velocitat en els carrers de la barriada Camp perquè s’hi fa molt de via. Una altra possibilitat seria la de canviar la preferència dels carrers; en comptes dels que la tenen ara per als perpendiculars. Respecte a la prohibició de circular pel passeig durant el temps d’arribada dels alumnes els matins, es comenta que no cal prohibir l’accés al passeig i que és millor incentivar l’anada a peu a l’escola. Amb el municipal a l’inici del passeig, aquest oferiria seguretat i podria indicar als alumnes que pujassin per la voravia de la dreta, que condueix fins a la barrera principal havent de creuar únicament el pas de vianants situat enfront d’aquesta barrera; a més, també afavoriria que els pares que arriben amb cotxe i volguessin podrien deixar els seus fills a l’inici del passeig sota la mirada del propi municipal perquè aquests pujassin de manera autònoma fins al centre.
Per ara, la ruta s’ha dissenyat per a l’anada a l’escola els matins. En funció de com s’acabi de regular s’haurà de decidir com es realitzen les sortides per a aquells alumnes que tornin a peu a casa.
S’indica que s’ha detectat una situació de perill sobretot a les sortides quan els alumnes traspassen la barrera, malgrat haver-hi el pas de vianants: la tendència dels alumnes és la de sortir ràpid; per això, cal que els conductors siguin molt respectuosos amb els senyals de trànsit. S’indica que no sempre és així i, específicament, quan no hi ha presència policial. Al respecte, es proposa que es podria posar una mena de barrera per evitar aquestes sortides descontrolades però que es pogués llevar i posar per possibilitar l’accés a l’interior del recinte per part de vehicles quan fos necessari. També s’estaciona malament, la qual cosa dificulta encara més la circulació i crea tensions. El policia exposa que si ell es responsibilitza del pas de vianants del principi del passeig no ho podrà fer de la sortida o entrada al centre.
Ja que amb la situació actual hi ha manca d’aparcaments a la zona propera a la sortida, es demana si els mestres podrien estacionar a l’altra banda de la barrera que separa el recinte escolar del pavelló, a la zona d’aparcaments situada devora aquesta instal·lació.
Es comenta que hi ha un grupet d’uns 15 alumnes que ja pugen a peu (es van esperant i organitzant) i hi van sols. Un dels pares implicats en aquesta alternativa indica que se li ha de donar més visibilitat (com per exemple crear una frase: ja vaig a peu a l’escola) per animar altres grups. Indica que la ruta que segueixen té algun punt perillós com és el moment d’haver de creuar a l’indret de Can Tronca o de la plaça del Centre; per això es demana que l’Ajuntament i la policia intervenguin en aquests punts per oferir més seguretat. Per enllaçar amb la ruta escolar que s’ha presentat, proposa que aquest grup que ja hi va a peu es dirigeixi cap al carrer de Petra (alguns alumnes podrien baixar pel carrer Major) per anar cap al carrer Consistori i d’aquí a plaça de la Constitució. Comenta que per implementar aquestes iniciatives és molt important l’actitud i l’exemple de les famílies. Per això, cal oferir seguretat vial per part de l’Ajuntament i la policia municipal.
Els pares plantegen la creació d’altres rutes, a més de la proposada. S’apunten, a més de la que comenci a la plaça de la Constitució, una que podria anar pel carrer Sol i una altra pel carrer Palma. S’acorda que s’estudiarà. El batle exposa que l’ajuntament disposa d’un pla de mobilitat que contempla la creació de rutes escolars. Es pot tenir en compte aquest document per acabar de decidir quines rutes s’estableixen.
La Directora exposa les propostes del Claustre. Indica que cal oferir seguretat encara que no es tanqui la circulació al passeig; si es posa una barrera mòbil a l’entrada, a lo millor s’hauria de fer córrer el pas de vianants més amunt a més avall ja que cauria a l’indret de la barrera; cal que la policia faci respectar els passos de vianants. Respecte a l’obertura de la barrera d’infantil exposa el problema que els alumnes de primària es mesclen amb els d’infantil la qual cosa dificulta molt la seguretat i l’organització a les entrades i a les sortides d’infantil; perquè hi accedissin únicament els d’infantil, tampoc no aniria bé en el cas de germans de les dues etapes. El representant de l’APIMA remarca, en contra de la proposta de mantenir tancada la barrera d’infantil, que hi ha més seguretat per la voravia del pinar, afirmació que és recolzada per altres pares. Es planteja l’alternativa d’obrir un accés per dins el pinar aprofitant un camí que existia i que podria arribar fins al pati d’enmig. S’indica que podria ser una proposta de cara al futur però que no pot ser efectiva ara per ara. Algun dels pares exposa que s’han de considerar els plantejaments dels mestres pels quals defensen que la barrera d’infantil quedi tancada ja que són qui més coneixen la realitat de la situació.
Com a solució de consens s’apunta iniciar la ruta de la plaça Constitució i que recorreria els carrers de Francesc Mas, Solanda i passeig de Joan Mas fins a l’escola. Els alumnes anirien sols o acompanyats per pares voluntaris. El policia es situaria a l’inici del passeig i faria passar els alumnes per un pas de vianants, que s’hauria de pintar i que estaria situat a la part de baix del passeig, cap a la voravia de la dreta en sentit pujada. Els alumnes continuarien per aquesta voravia fins a arribar al pas de vianants situat davant la barrera principal i el creuarien per accedir al recinte escolar. No es restringiria el pas de cotxes però es fomentaria que els pares deixassin els fills a l’inici del passeig (ho motivaria la presència del municipal a l’inici del passeig). No s’acorda cap mesura respecte a la sortida del centre per als alumnes que tornin a peu a casa.
S’acorda que l’Ajuntament i la policia municipal durant les vacances de Nadal concretin i executin les accions a realitzar en els carrers per on discorre la ruta (senyals de trànsit, reductors de velocitat, pintar pas de vianants,...) per tal de poder començar a utilitzar-la en el segon trimestre. Un cop senyalitzada s’haurà de donar màxima difusió al projecte. Al respecte s’apunta l’adquisició de petos amb un eslògan i fundes per a les motxilles que es podrien adquirir per part de les famílies a un preu simbòlic, a més de l’elecció d’un nom per a la ruta amb la participació dels alumnes del centre.
Seguiment dels resultats acadèmics dels alumnes de 1r ESO.
Des del centre es fa un seguiment del resultat dels alumnes que han passat aquest any a Sineu. La direcció ens transmet que en general s'observa que els alumnes de Sant Joan tenen qualificacions similars a primària en el pas a secundària. La diferència més gran és en plàstica i en geografia i història (socials a primària).
L'escola ja ha rebut una convocatòria de l'Institut de Sineu per parlar d'aquestes diferències i compartir informació entre tots els centres.
Necessitats de manteniment i millores a l'edifici escolar. Actuacions realitzades i pendents.
Durant el Nadal s'han fet feines de manteniment seguint la llista de temes pendents presentada al darrer consell escolar.
S'identifiquen altres problemes sobretot amb l'instal·lació d'aigua de l'escola.
problema inundació infantil està pendent de la conselleria
Cobrir baixes del personal de neteja ja que afecten molt
Informacions diverses: observació entre iguals i entre centres, tallers educatius d'entitats col·laboradores.
A l'estar dins el PIP es fan activitats de observació entre iguals (és a dir, entre mestres) organitzat per la universitat.
La direcció ens informa que es porten a terme els tallers previstos a la PGA (ho podeu consultar a la web de l'escola)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada