Escola de Son Juny

Escola de Son Juny

dimecres, 19 de febrer del 2020

Reunió informativa Projectes de Centre 17-2-2020

El passat dilluns va tenir lloc a l'escola una reunió per explicar als pares els diferents projectes de centre que s'estan portant a terme. A la reunió va venir l'equip directiu, na Catherine (orientadora) i en Tomeu (PTSC - Personal Tècnic Serveis Comunitat) i estaven convidats els pares del consell escolar, els delegats i l'APIMA.



A continuació us comparteixo els apunts que vaig prendre, amb l'objectiu que serveixin per tal que tingueu una idea del que es va parlar. Segur que se m'obliden moltes coses pel que si us interessa més informació d'algun tema consulteu amb el delegat del vostre curs o directament amb l'equip directiu.

Projecte de Convivència i Coeducació

L'objectiu d'aquest projecte no és solucionar conflictes sinó treballar habilitats per tal que els nens tinguin habilitats que els permetin solucionar aquests conflictes quan ocorren. És a dir, és una feina bàsicament de prevenció.

Es treballa amb accions d'una escala de prevenció de la que s'ha fet formació a tot el claustre i a l'equip de menjador. Aquestes accions es duen a terme durant les tutories de cada setmana i a les sessions de psico / educació física.

També es porta a terme un sociograma que permet tenir una radiografia en termes de agresivitat / status social / etc. Dóna una indicació de com s'ha de treballar a nivell d'aula.

Mindfulness

Es porta a terme a les entrades d'escola (9 i 14:30) per tal d'activar l'atenció, i al tornar del pati (per treballar l'autoconeixement i donar eines per aprendre a relaxar-se quan ho necessitin).

Proves Vadip

El protocol de detecció d'estudiants amb altes capacitats de la conselleria estableix una primera fase de cribatge i llavors unes proves (proves vadip?) que es fan als alumnes seleccionats. Tot i que la conselleria no ho estableix, a la nostra escola aquestes proves ja fa uns anys que es passen a tots els alumnes (a 1r i a 4t) i no només serveixen per a la identificació d'AC sinó que també donen als mestres una radiografia de l'estat de la classe. D'aquesta forma es pot incidir més en aquells aspectes que són més necessaris per al conjunt de la classe. Al repetir les proves a 4t també permet identificar millor l'evolució dels alumnes.

Visió i Aprenentatge

Aquest programa es basa en la teoria de la neurociència i es basa en promoure activitats de "gimnasia del cervell" destinats a evitar possibles problemes d'aprenentatge. Destaquen la importància de la formació dels professors.

Programes PTSC (Tomeu)

El curs passat es va dur a terme el programa de competències parentals i aquest curs s'ha fet el programa Gustos i Colors amb els alumnes de 6è. El PTSC a Sant Joan només ve 1 divendres cada 15 dies pel que la feina que es pot fer sempre és limitada.

Organització dels patis

Finalment es va explicar com s'organitzen els diferents patis. Us faig un resum, tot i que es va dir que penjarien la documentació a la web de l'escola per tal que tots la podem consultar:
- Pistes de tenis: zona pavelló primària 2n cicle i zona escola primària 1r cicle.
- Pati "darrera": zona nord jocs i zona sud fútbol (actualment no es permet la pilota de fútbol degut a la conflictivitat que portava associada). Al porxo hi ha diferents jocs de taula i pim pom.
- Pati davant: zona destinada a 1r i 2n curs.
- Pinar: taules picnic i zona de construcció de cabanyes.
- Entrada de l'escola: zona conversa i relax.
Tot i que les zones estan delimitades per edats es permet la lliure circulació sempre que es respecti l'objectiu de cada zona. A les hores de pati hi ha 4 mestres, que supera el rati de 40 alumnes x mestre establert.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada